Lpg-terapia

LPG-terapia on alipaineen ja motoristen rullien avulla toteutettava terapiamuoto, jolla pystytään hoitamaan erilaisia vaivoja/vammoja todella monipuolisesti. LPG:n avulla pystytään hoitamaan kaikenikäisiä - ja kokoisia. Esteitä hoidolla ovat sydämentahdistin, syöpä sekä kuume. Perinteiseen hierontaan verrattuna LPG-hoito on kivuton, tehokkaampi, monipuolisempi sekä kudosystävällisempi hoitomuoto. Tutkimusten mukaan LPG-terapian avulla urheilusuorituksesta palautuminen jopa kuusinkertaistuu. Hoitomuoto perustuu aineenvaihdunnan vilkastuttamiseen, joka nopeuttaa palautumista sekä vammoista toipumista. Tarjoan LPG-terapiaa FysioPron tiloissa Pikku-Huopalahdessa osoitteessa tilkankatu 1. Ajanvaraus LPG-hoitoon löytyy alla olevasta painikkeesta.

LPG-terapiasta on apua todella monipuolisesti

• Auttaa toipumaan leikkauksesta nopeammin
  • Tehostaa palautumista
  • Nopeuttaa urheiluvammoista paranemista
  • Pehmentää arpikudosta
  • Lievittää kipua (lihaskipu, migreeni, hermosärky)
  • Lievittää turvotusta
  • Nopeuttaa lihaskrampista/venähdyksestä toipumista
  • Hoitaa harjoittelusta syntynyttä lihaskipua
  • Nopeuttaa tulehdussairauksista paranemista (plantaarifaskiitti)
  • Valmistaa suoritukseen vähentämällä vammautumisrikiä
  • Parantaa ihon laatua ja poistaa selluliittiä

Fysioterapia

Fysioterapia on kivun tai vamman poistamista sekä ihmisen työkyvyn, liikkumisen ja toimintakyvyn edistämistä. Osa fysioterapiasta on myös vammojen ennaltaehkäisyä. Fysioterapiakäynti sisältää alkuhaastattelun, tutkimisen, manuaalisen käsittelyn sekä kuntoutusohjeiden laatimisen. Lisäksi apuna käytetään usein kinesioteippausta sekä TENS-sähköhoitoa. Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattilainen, joka on suorittanut 3,5 vuotta kestävän ammattikorkeakoulututkinnon. Olen itse erikoistunut lihaskalvokäsittelyyn (fasciakäsittely), jonka avulla pyrin lievittämään kipua, lisäämään liikkuvuutta sekä rentouttamaan lihaksia. Lihaskalvokäsittely on menetelmänä melko uusi, mutta tutkitusti tehokas ja monipuolinen keino vammojen kuntoutuksessa. Ajanvaraus fysioterapiaan löytyy alla olevasta painikkeesta. Tarjoan fysioterapiaa nykyään myös Pikku-Huopalahdessa FysioPron tiloissa.